2.1 Nekomprimované formáty
Nejedná se o nekomprimované formáty v tom pravém slova smyslu. Např. formát GIF pro animace je komprimovaný (viz modul č. 3). Některé formáty jsou zase spíše jazyky pro popis animace a scény. |
Úvod |
Formát GIF umožňuje zaznamenat sekvenci snímků v rámci jednoho souboru a stanovit framerate pro soubor. Zápis této formy formátu GIF umožňuje např. program GIMP, kde pro vytvoření takového souboru stačí mít obraz rozdělen do vrstev. Každá vrstva pak představuje jeden snímek v souboru. Formát GIF je značně neúsporný a hodí se především k zaznamenání animací o malém počtu snímků (rámců). V literatuře se můžete setkat s formátem FLI, který je specielně zaměřen na zaznamenání animace. Osobně jsem se s ním však nikdy nesetkal. |
Animovaný GIF, FLI |
M-JPEG je formát vhodný pro editaci videozáznamu. Jednotlivé snímky (rámce) zaznamenává jako soubory formátu JPEG/JFIF a je schopen definovat podobně jako formát GIF framerate. Stejně jako v případě formátu GIF není využívána podobnost jednotlivých snímků (viz dále). |
M-JPEG |
Jazyk VRML (Virtual Reality Modelling Language) umožňuje definovat 3D scénu a v rámci ní i animace nebo nechat vytvářet animace pohybem uživatele virtuálního světa. Jazyk VRML je značkovacím jazykem. Pro zobrazení scény je nutné využít speciální přehrávač. Některé přehrávače mohou být integrovány jako zásuvné moduly do prostředí WWW prohlížeče (např. CosmoPlayer, Cortona). |
VRML |
Fomát SWF (nativní formát programu Macromedia Flash) umožňuje definovat animace prozatím především ve 2D prostoru. Vývojáři pracují na variantě pro 3D. |
SWF, Flash |