RYCHLÝ NÁHLED DO PROBLEMATIKY MODULU MULTIMEDIÁLNÍ SYSTÉMY

 
 

Modul poskytuje základní informace o problematice tvorby multimediálních systémů.

Rychlý náhled

 

ÚVODEM MODULU MULTIMEDIÁLNÍ SYSTÉMY

Ještě než se pustíte do samotného studia, je potřeba na úvod říci několik vstupních požadavků na vás. Protože úroveň vašich znalostí může být rozdílná, je nutné hned v úvodu upozornit na to, že k tomu, abyste mohli studovat tento modul (a vlastně celý předmět), je nutné mít alespoň základní znalosti z následujících oblastí:

  • Základní práce na počítači
    • Základní znalost práce na počítači zhruba na úrovni ECDL. Tzn. znalost textového procesoru, tabulkového kalkulátoru, základní znalost prezentačního nástroje typu Power Point, používání internetu a to zejména služeb WWW a e-mail.
  • OS Linux
    • Práce na OS Linux, základní práce s GUI uživatelským rozhraním, základní práce příkazovou řádkou.

Pokud vám některé z termínů uváděných v tomto učebním textu nebudou srozumitelné, pravděpodobně to znamená, že nemáte potřebné základní znalosti. Tyto je nutné nastudovat z dalších učebních textů.

Úvodní předpoklady

CÍL MODULU MULTIMEDIÁLNÍ SYSTÉMY

PO ÚSPĚŠNÉM A AKTIVNÍM ABSOLVOVÁNÍ TOHOTO MODULU

Budete umět:

  • Definovat pojem Multimediální systém
  • Srovnat fáze tvorby MMS dle obvyklé délky trvání
  • Klasifikovat nástroje pro tvorbu MMS

Budete umět

   

Získáte:

  • Představu o významu multimédií
  • Základní přehled fází tvorby MMS
  • Základní přehled některých nástrojů pro tvorbu MMS

Získáte

   

Budete schopni:

  • Vyjmenovat aplikační oblasti uplatnění MMS
  • Testovat MMS
  • Definovat vztah MPEG-7, MPEG-21 a multimediálních databázových systémů

Budete schopni

 

 

ČAS POTŘEBNÝ KE STUDIU

 

Studijní text Multimediální systémy je teoretického charakteru s množstvím odkazů na externí informačni zdroje, a proto v závislosti na hloubce studia externích zdrojů můžete na jeho prostudování strávit 5 i více hodin.

 

 

 

PRŮVODCE STUDIEM 1

 

Celý text je koncipován systémem od jednoduchých principů ke složitějším, proto je vhodné studovat kapitoly tak jak jsou za sebou. Přesto nemusíte postupovat sekvenčním způsobem, ale můžete si vybírat jen pro vás zajímavé kapitoly. Určitě ale nezapomeňte prolistovat shrnutí všech kapitol a určitě si vyřešte všechny předložené samostatné úkoly. Ty s obálkou nezapomeňte zaslat tutorovi k ohodnocení.