3.1 Jednoduchá klasifikace
Nástrojů pro tvorbu multimediálních systémů je dnes mnoho. Liší se kvalitou, způsobem tvorby, typy výstupů, cenou apod. V zásadě je možné tyto nástroje určitým způsobem rozdělit do několika skupin, jak je popsáno dále. |
Úvod |
Podle způsobu tvorby je možné rozlišit tři typy nástrojů:
Graficky orientované nástroje označované též zkratkou WYSIWYG (What you see is what you get) umožňují skládání prvků systému pomocí grafického rozhraní. Práce se podobá např. práci v programu MS Power Point. Kódově orientované nástroje nemají grafické rozhraní a systém je vytvářen psaním programového (nebo značkovacího) kódu. Vývoj je pak srovantelný s programováním aplikace. Kombinované nástroje využívají kombinaci obou předchozích možností. Obvykle se jedná o graficky orientované nástroje s možností programování modulů systému, které není možné vytvořit pouhým grafickým návrhem. |
Podle způsobu tvorby |
Podle produkovaného výstupu je možné rozlišit tři typy nástrojů:
Samostatně spustitelný výstup je takový výstup v podobě programu, který je spustitelný na zvolené softwarové a hardwarové platformě. V prostředí MS Windows je to např. 32-bitová EXE aplikace. Interpretovaný výstup potřebuje pro spuštění systému využít nějaký interpret (přehrávač). Příkladem může být např. formát Macromedia Flash, Power Point, HTML dokument. Některé nástroje umožňují vytvářet obě formy výstupů |
Podle produkovaného výstupu |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
V čem vidíte úskalí distribuce MMS, který byl vyvinut s využitím interpretovaného programovacího jazyka? |