3.2 Střih videa
Střih videa může být lineární nebo nelineární. |
Úvod |
Při lineárním (analogovém) střihu pouze ovlivňujeme, která část ze zdroje má být ve výstupu. Jakmile jednou zaznamenáme něco do výstupu, není to již možné vzít snadno zpět. Při nelineárním (někdy také digitáním) střihu můžeme z výstupem a jeho částmi libovolně manipulovat. |
Lineární, nelineární |
Každý program pro střih videa musí umožnit otevřít a uložit nově vytvořený záznam. K tomuto musí využít příslušný CODEC, pokud je záznam komprimován. |
Otevřít a uložit záznam - CODEC |
Při spojování záznamů umožňují některé editory pro střih videa definovat způsob přechodu mezi záznamy. Např. se mohou definovat geometrické tvary pro přechod (např. spirála, obdélník). Při přechodu pak "nastupující" videozáznam postupně od středu zvětšuje plochu obdélníka a tím "vytěsňuje" původní záznam. |
Spojení záznamů, přechod mezi záznamy |
Při stříhání se část obrazové stopy označí (definuje se počátek - obvykle v jednotkách frames - a konec). Následně je možné tuto část odstranit, přesunout, duplikovat, kopírovat apod. |
Střih - označit, vystřihnout, kopírovat, vložit, přesunout |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Vysvětlete rozdíl mezi lineárním a nelineárním střihem videa |