ZPRACOVÁNÍ STATICKÉHO OBRAZU

Kontrolní otázky

 

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Uveďte alespoň čtyři barevné modely

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Jaký barevný model je využíván pro prezentaci průhlednosti

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Srovnejte subtraktivní a aditivní míchání barev

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Proč se v barevném modelu YUV odděluje barevná a jasová složka obrazu.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Co znamená pojem RGBA. Co znamená A v této zkratce.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Co znamená pojem významové barvy

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Jaká je barevná hloubka (v bitech) obrazu, který může obsahovat maximálně 16 různých barev.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Jaká je barevná hloubka obrázku (souboru na paměťovém médiu) bez komprese, když víte, že DPI je 100, rozměry obrázku jsou 25 cm x 25 cm (velikost palce předpokládejte přibližně 2.5 cm) a velikost souboru je 500 000 B.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Určtete zda dojde přitisku k deformaci obrázku, když má v obou směrech DPI = 200, rozměry obrázku v pixelech jsou 1280x1040 a vytištěný obrázek má rozměry 6.4x5.2 palce.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Jaké jsou rozměry obrázku čtvercového tvaru při tisku, když víte že má bez komprese velikost 1000000 B, DPI je 150 a barevná hloubka je 16 bitů.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Definujte pojem barevná hloubka -- uveďte příklady

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Co je to DPI.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Spočítejte přibližnou velikost obrázku (souboru na paměťovém médiu) bez komprese, když víte, že: DPI = 100, rozměry jsou 25 cm x 25 cm, velikost palce předpokládejte přibližně 2.5 cm, barevná hloubka je 24 bitů.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Při jaké formě vizualizace vektorového formátu, za všech okolností dochází k rasterizaci.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Při jaké formě vizualizace vektorového formátu, může ale nemusí dojít k rasterizaci.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Jaký je základní element 2D a 3D vektorové grafiky.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Srovnejte vektorový a rastrový grafický formát ve vztahu k využití v multimediálních systémech.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Ve kterém formátu (případně technologii) se využívá Hufmannovo kódování

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Popište princip fraktálové komprese obrazu

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Popište výhody a nevýhody fraktálové komprese obrazu.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Pro jaké účely je vhodný formát BMP. Srovnejte s jinými formáty.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Srovnejte rastrové formáty BMP, JPEG, GIF a PNG

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Jaký nekomprimovaný bitmapový formát byste použili pro záznam fotografie, jaký komprimovaný bitmapový formát byste použili pro záznam textu.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Co je to interpolované rozlišení

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Popište alespoň jeden způsob (algoritmus) rozpoznávání textu

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

K čemu se obecně využívá maskování (masking) v digitálním zpracování obrazu. Uveďte minimálně 3 příklady následného zpracování maskovaného obrazu.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Uveďte minimálně dva algoritmy převzorkování obrazu

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

K čemu slouží vrstvy (hladiny) v bitmapovém grafickém editoru

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Je možné využít beziérovy křivky pro maskování obrazu. Vaši odpověď zdůvodněte.

KONTROLNÍ OTÁZKA

 

Které vektorové formáty podporuje program Malování (Paint) od společnosti Microsoft.