2.2 Návrh

Cílem této fáze je detailní specifikace architektury celého systému, včetně stylů, vzhledu a to vše v dostatečném detailu, tak aby v dalších fázích nemuselo být již příliš mnoho zásadních rozhodnutí.

Cíle

Základním výstupem z této fáze je scénář multimediálního systému. Scénář pro MMS je obdobou divadelního scénáře. Prostředí, ve kterém se divák (uživatel) pohybuje (sleduje), je tvořeno kulisami (styl), osobami (texty, videa, zvuky, obrázky, uživatel), osoby vstupují do jednotlivých scén (snímky, obrazovky). Osoby vedou dialogy (uživatel se rozhodl přehrát video), případně monology (video se přehraje automaticky, text se automaticky objeví). Narozdíl od divadelního scénáře má uživatel možnost přecházet mezi jednotlivými scénami a volit libovolně pořadí dialogů. K tomuto účelu slouží uživateli různé ovládací prvky (tlačítka, rozcestí, apod.).

Scénář je nejdůležitější částí celého projektu.

Výstup - Scénář

Činnosti, které mohou být s touto fází spojeny:

  • Návrh uživatelského prostředí
  • Návrh struktury systému (scénář)
  • Návrh databáze
  • Návrh navigačních mechanismů
  • Návrh stylu aplikace
  • Definice postupů pro získávání obsahu pro systém
  • Návrh systému zaznamenávání činnosti uživatele

Aktivity

Tato fáze projektu MMS je časově rovněž náročná, často se musí měnit scénář. Navíc se obvykle stává, že se do této fáze vracíme z fáze implementace nebo i testování. Dle rozsahu projektu může tato fáze trvat 1-2 měsíce.

Délka trvání