ZPRACOVÁNÍ STATICKÉHO OBRAZU
Kontrolní otázky
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Uveďte alespoň čtyři barevné modely |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Jaký barevný model je využíván pro prezentaci průhlednosti |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Srovnejte subtraktivní a aditivní míchání barev |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Proč se v barevném modelu YUV odděluje barevná a jasová složka obrazu. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Co znamená pojem RGBA. Co znamená A v této zkratce. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Co znamená pojem významové barvy |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Jaká je barevná hloubka (v bitech) obrazu, který může obsahovat maximálně 16 různých barev. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Jaká je barevná hloubka obrázku (souboru na paměťovém médiu) bez komprese, když víte, že DPI je 100, rozměry obrázku jsou 25 cm x 25 cm (velikost palce předpokládejte přibližně 2.5 cm) a velikost souboru je 500 000 B. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Určtete zda dojde přitisku k deformaci obrázku, když má v obou směrech DPI = 200, rozměry obrázku v pixelech jsou 1280x1040 a vytištěný obrázek má rozměry 6.4x5.2 palce. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Jaké jsou rozměry obrázku čtvercového tvaru při tisku, když víte že má bez komprese velikost 1000000 B, DPI je 150 a barevná hloubka je 16 bitů. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Definujte pojem barevná hloubka -- uveďte příklady |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Co je to DPI. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Spočítejte přibližnou velikost obrázku (souboru na paměťovém médiu) bez komprese, když víte, že: DPI = 100, rozměry jsou 25 cm x 25 cm, velikost palce předpokládejte přibližně 2.5 cm, barevná hloubka je 24 bitů. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Při jaké formě vizualizace vektorového formátu, za všech okolností dochází k rasterizaci. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Při jaké formě vizualizace vektorového formátu, může ale nemusí dojít k rasterizaci. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Jaký je základní element 2D a 3D vektorové grafiky. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Srovnejte vektorový a rastrový grafický formát ve vztahu k využití v multimediálních systémech. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Ve kterém formátu (případně technologii) se využívá Hufmannovo kódování |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Popište princip fraktálové komprese obrazu |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Popište výhody a nevýhody fraktálové komprese obrazu. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Pro jaké účely je vhodný formát BMP. Srovnejte s jinými formáty. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Srovnejte rastrové formáty BMP, JPEG, GIF a PNG |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Jaký nekomprimovaný bitmapový formát byste použili pro záznam fotografie, jaký komprimovaný bitmapový formát byste použili pro záznam textu. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Co je to interpolované rozlišení |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Popište alespoň jeden způsob (algoritmus) rozpoznávání textu |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
K čemu se obecně využívá maskování (masking) v digitálním zpracování obrazu. Uveďte minimálně 3 příklady následného zpracování maskovaného obrazu. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Uveďte minimálně dva algoritmy převzorkování obrazu |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
K čemu slouží vrstvy (hladiny) v bitmapovém grafickém editoru |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Je možné využít beziérovy křivky pro maskování obrazu. Vaši odpověď zdůvodněte. |
KONTROLNÍ OTÁZKA |
|
|
Které vektorové formáty podporuje program Malování (Paint) od společnosti Microsoft. |