3.3.7 Síla dodavatele

Následující tabulka prezentuje jaká je potenciální síla dodavatele (tvůrce) daného produktu z pohledu stability na trhu, možnosti rychle reagovat na změny ve vývoji informačních technologií apod.

0 – slabá

1 – středně silná

2 – silná

Produkt

Charakteristika

ArcView IMS

2

MapObjects IMS

2

ArcIMS

2

Autodesk MapGuide

2

MapXtreme

2

GeoMedia Web Map

2

DDViewer

0

UMN MapServer

1

JShape

0

GRASSLinks

0

Pozn. Vektorové formáty nebyly hodnoceny

Popis

 

KORESPONDENČNÍ ÚKOL 1

 

Po představení hlavních nástrojů a uvedení hlavních charakteristik můžete přistoupit k výběru produktu, který bude pro vaše účely vhodný.

Stručně popište situaci ve vaší společnosti z pohledu nasazení geoinformačních technologií. Popište úlohy, které by měla vaše aplikace pro publikování prostorových dat na Internetu (eventuelně intranetu s využitím WWW technologií) zpracovávat. Uveďte formáty prostorových dat, které využíváte. Uveďte základní charakteristiku vašeho technického vybavení (klienti, server, síť).

Vyberte produkt, který nejlépe vyhovuje pro vaši situaci a svou volbu dostatečně zdůvodněte.

Zaměřte se na posouzení následujících charakteristik vzhledem k vaší situaci:

· Minimální nároky na použitou technologii na straně klienta

· Množství různých typů klientů

· Uživatelské prostředí

· Funkční možnosti

· Podporovaný operační systém na serveru

· Podporovaný WWW server

· Hardwarové nároky na server

· Hardwarové nároky na klienta

· Přístup k datům

· Podpora WFS a WMS

· Dostupnost – Cena

· Rozšiřitelnost (možnosti vývoje)

· Lokalizace

· Další vývoj

· Síla dodavatele

Pokud si s volbou nebudete jisti použijte postup uvedený v následující podkapitole nazvané Srovnávací matice. Jedná se o velmi jednoduchý postup, který pomůže při samotném procesu rozhodování.