2.5 SVG

SVG (Scalable Vector Graphics, http://www.w3.org/Graphics/SVG/Overview.htm8) je specifikace napsaná pro jazyk XML (eXtensible Markup Language) pro zobrazování a práci s 2D grafickými daty v prostředí WWW (World Wide Web). „Jazyk“ SVG byl navrhnut společností W3C (World Wide Web Consorcium, http://www.w3.org) v roce 1998.

Nejedná se tedy stejně jako v případě VRML o produkt, ale o nástroj v podobě jazyka pro popis 2D vektorových dat.

Pro vizualizaci SVG souborů se obvykle využívá Plug-in nebo Java applet.

Popis

SVG soubory je možné vytvářet ručně v textovém editoru nebo exportovat z mnoha aplikací pro práci s vektorovou grafikou (např. Corel Draw, Adobe). Existují i nástroje pro konverzi standardních formátů používaných v GIS do SVG formátu.

Tvorba SVG souborů

Obrázek 2-8: Prostředí uživatele – Plug-in.

Prostředí uživatele

 

SAMOSTATNÝ ÚKOL 10

 

Podívejte se na následující prezentace s využitím formátu (jazyka) SVG a na domovskou stránku nástroje. Do připravených tabulek vypište vámi zjištěné skutečnosti. Výstup z tohoto úkolu budete potřebovat pro úkol zasílaný k hodnocení tutorovi.

Domovská stránka: http://www.w3.org/Graphics/SVG/Overview.htm8

Prezentace:

http://www.carto.net/papers/svg/first_e.html
http://www.karto.ethz.ch/%7Ean/cartography/vienna/
http://www.adobe.com/svg/

Server

Podporovaný operační systém

Podporovaný WWW server

Hardwarové nároky (RAM, CPU)

 

 

 

Klient

Možné technologie (HTML, Plug-in, Java, ...)

Uživatelské prostředí (intuitivní, nepřehledné, ...)

Rychlost zobrazování (nepřípustně pomalé, vyhovující, výrazně rychlé)

 

 

 

Další

Přístup k datům (podporované formáty, ...)

Možnost vývoje aplikací (ano, ne, možné technologie, jazyky)

Cena

 

 

 

Pokud některé údaje nebude možné zjistit, vynechejte je (např. cena, technické (HW) nároky).

Vlastnosti SVG