1.2.1 Tenký klient
Při použití tenkého klienta je práce uživatele značně omezená. Obvykle je možné pouze každé kliknutí uživatele zaslat ke zpracování mapovému serveru. S výhodou lze takto řešit pořizování bodové reprezentace geoprvků. Pokud máme zájem pořizovat liniové či polygonové objekty,pak se taková činnost jeví jako značně zdlouhavá a z uživatelského hlediska nepříjemná. Jistým zlepšením může být využití skriptů na straně klienta (např. JavaScript), kdy jsou body kliknutí ukládány do paměti klientského počítače a ke zpracování zaslány hromadně. Problém nastává s vizualizací již pořízené části linie (polygonu). Jistým řešením (avšak závislým na platformě) může být využití jazyka VML (Vector Markup Language). |
Popis |
Obrázek 1-3: Využití CSS pro vizualizaci bodů kliknutí (není nutná spolupráce se serverem). |
Využití CSS pro vizualizaci bodů kliknutí (není nutná spolupráce se serverem) |
Následující HTML, CSS a JavaScript kód představuje řešení prezentované na předchozím obrázku. Souřadnice kliknutí (v pixelech) se zapisují do textové plochy a mohou tak být snadno odeslány ke zpracování na stranu serveru. <html> |
Kód pro umisťování bodů na bázi CSS |
PRŮVODCE STUDIEM 2 |
|
|
V případě problémů s přepisováním (kopírováním) kódu najdete výše uvedený kód na CD v adresáři rozsirene pod názvem pointsCSS.htm. |
Zdroje na CD |
Obrázek 1-4: Využití VML pro vizualizaci linie při pořizování dat (není nutná spolupráce se serverem). |
Využití VML pro vizualizaci linie při pořizování dat (není nutná spolupráce se serverem) |
Následující HTML, CSS, VML a JavaScript kód představuje řešení prezentované na předchozím obrázku. Souřadnice kliknutí (v pixelech) se zapisují do textové plochy a mohou tak být snadno odeslány ke zpracování na stranu serveru. Body kliknutí vytváří linie, které se vizuálně spojují do jedné polylinie. <html xmlns:v> |
PRŮVODCE STUDIEM 3 |
|
|
V případě problémů s přepisováním (kopírováním) kódu najdete výše uvedený kód na CD v adresáři rozsirene pod názvem polylineVML.htm. |
Zdroje na CD |
SAMOSTATNÝ ÚKOL 1 |
|
|
Navrhněte datovou strukturu v relační databázi pro uložení údajů o geometrii liniových prvků a způsob pořizování linie s využitím tenkého klienta, klikáním do mapy. Využijte znalosti z modulu cvičení, kde se pořizovaly bodové prvky. Svůj návrh prezentujte v diskusi v on-line výukovém systému. |
Pořízení linie s využitím tenkého klienta |